Wednesday, April 3, 2013

DIY : Doorgift Tasbih

Salam semua...

lama betul tak menyembang kat sini...
bukan tak rindu..tapi masa terluang tu byk habis kat baby...
baby??
ye..saya dah pun selamat bersalin pada 29/10/2012..
baby pun dah 5 bulan...dah besar panjang dah anak teruna saya tu...hehe

citer pasal baby, pasal bersalin, saya hold kejap ye...
ada masa lagi nak sembang2 kan..insyaallah..

hari ni saya share sket pasal doorgift tasbih ni...
sape lagi la nak naik pelamin ni kan...hehe
xde sape2 pun...
doorgift ni saya buat khas untuk majlis aqiqah baby saya n anak buah saya...
meh saya share bahan2 nak buat tasbih ni...
mana la tau kalau bleh jadi idea best untuk doorgift majlis kawin korang kan..


glass pearl
crystal
divider, stopper, clipper,
 biji tambahan
pliers
tali tangsi
sebelum diselenggara, semuanya berterabur...nampak messy...

selepas susun atur, baru nampak kemas dan senang nak buat kerja....


 
                                                                          

 
                           

dan hasilnya...






nak membuatnye mmg senang sangat....
tak memerlukan kepakaran yang tinggi pun...
yang penting, kosnye pun murah berbaloi-baloi...hehe

agak2 ada x yang nak diy??
jgn malu jgn segan...bleh tanya saya...hehehe




27 comments:

  1. Salam. Ms kat mane boleh dpt manik camtu dgn harga borong. Ingt nk diy je utk doorgift 1000 tetamu. Thanks :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam...saya beli di gm klang...kalau beli 1 tali,harganya mahal sket..tp saya beli borong, jd dapat separuh harga.nak buat 1000 ek...saya cadangkan dtg dgn bodyguard la..xpun siap2 bwk troli...saya yang beli untuk 300 tasbih pun tegang urat mengangkatnya (padahal incik asben tolong angkat...hukhuk)..berat tau manik ni bila dah beli byk...skrg pun otw nak buat 1000 tasbih...tp saya beli sket2 la..sbb dah tau berat...hehehe

      Delete
  2. Salam kak, nak tny brapa lama amik masa nk buat ye n kt mne nk borong slalunye?kedai yg murah ke.. and bole bgtahu x brapa kps utk 1 tasbih?thank you =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. buatnye tak lama kalau konsentrate..hehe..beli di gm klang dik..kat kedai tu semua ada..dari sekecil2 manik ke sebesar2 pearl tu..

      maaf lambat reply..

      Delete
  3. Salam kak, nak tny brapa lama amik masa nk buat ye n kt mne nk borong slalunye?kedai yg murah ke.. and bole bgtahu x brapa kps utk 1 tasbih?thank you =)

    ReplyDelete
  4. as salam.. sis nk tnye sume bahan ni sis bli kt gm klang kew.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam dik..a'ah akak beli di gm klang..satu kedai melayu yg jual separuh harga kalau beli borong.. :-)

      Delete
  5. salam sis...nk tnya kedai di gm tu tingkat berapa ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tk silap tingkat 2..gm klang tau bkn gm plaza.gm plaza mungkin ada tp x sure sbb x pernah pergi..rasanya nama kedai tu azliza beadshop. maaf kalau silap.. :-)

      Delete
    2. ok sis..hujung minggu ni sy try cari di gm klang..TQ utk info..

      Delete
    3. my collection trading, Gmklang 1f -30&31; 2f -120.. telephone 0333251470, 0122803334

      Delete
  6. salam sis, cliller yg nk pematikan penghujungnya tu ada jual dimana ya?

    ReplyDelete
  7. Wsalam..maksud adik clipper ke?hehe..kat kedai tu semua pun ada..akak beli semua peralatan kat kedai tu.makcik tu baik plak siap bg tunjuk ajar sekali.tp kena pandai tanya la ye.. :-)

    ReplyDelete
  8. salam..sis, maaf bertanya,,kalau beli byk2 tu harga jatuh dlm berapa seutad sis? sy dok jb..nak kira2 kos dulu..actually sy ade kedai kad kawen..jadi nak wat product sendiri..thanks

    ReplyDelete
  9. wsalam..harga seutas dlm rm3..tp x pasti la skrg dh naik ke x..kalau pandai tawar in syaa Allah boleh dpt separuh harga. :-)

    ReplyDelete
  10. Salam..sis, 1 utas ada brpa biji?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam..seutas tasbih or tali pearl?saya assume setali pearl tu la kan. Dlm 100+ setali. Jumlahnya x fix sbb diorg pakai timbang berat.

      Delete
    2. Wsalam..seutas tasbih or tali pearl?saya assume setali pearl tu la kan. Dlm 100+ setali. Jumlahnya x fix sbb diorg pakai timbang berat.

      Delete
    3. rm1 beli 50string keatas.. ada 150+-

      Delete
  11. Assalamualaikum ... harga untk semua brg yg akk beli tuu brp yee??

    ReplyDelete
  12. kedai manik best dan murah di gnklang adalah kedai 1f-30&31 dan 2f 120. kedai name adalah my collection trading. tel: 0122803334, 0333251470, 0333232867

    ReplyDelete
  13. kedai my collection trading ada kedai di gm kuala lumpur 3f - 15, tel 03 40400435. kami akan buka kedai di kenanga wholesale city 5f -51.

    ReplyDelete
  14. sis nak tanye.. kalau buat 1000..agak2 berapa kos modal beli brg2 tu semua igt nak diy..

    ReplyDelete
  15. Sy duduk di johor..nk beli brg di gm susahnya..bole bantu sy belikan?

    ReplyDelete
  16. Sy duduk di johor..nk beli brg di gm susahnya..bole bantu sy belikan?

    ReplyDelete